Tannlegevakt

Tannlegevakt | Trenger du akutt behandling?

Når bør du oppsøke tannlegevakt?

• Ved tannsmerter og tannpine
  • Løs krone eller bro
  • Mistet en fylling
  • Plagsom visdomstann
  • Vonde munnsår
  • Knekt protese
  • Hevelse i ansiktet som følge av tannproblemer
  • Brukket en tann

Tilstander som kan kreve akutt tannbehandling

Akutte tannproblemer kan skyldes en rekke ulike ting. Tannverk er en av de vanligste årsakene til at folk trenger hurtig tannlegehjelp. Det er heller ikke uvanlig at en visdomstann kan forårsake akutte smerter.

Dersom tennene dine utsettes for slag, fall eller andre traumer kan det også være behov for akutt hjelp hos vår tannlegevakt.

Akutt-time på dagen

Våre tannleger kan gi deg akutthjelp store deler av dagen, og du kan slippe til samme dag du bestiller time dersom det haster.

Vi vet at tannverk og tanntraumer kan oppleves som svært smertefullt, og har forståelse for at du ikke kan vente. Du kan besøke oss i følgende tidsrom for akutt hjelp:

Mandag–fredag: 08:00–18:00

Lørdag: 10:00–16:00 etter avtale

Akutt tannpleie i Fredrikstad

Har du akutt tannpine? Eller har kanskje tennene dine blitt utsatt for plutselige traumeskader? Da bør du få behandling hos en tannlegevakt så fort som mulig.

Oasen Tannklinikk er din tannlegevakt i Fredrikstad, og kan yte akutthjelp enten det er snakk om traumer, tannverk eller lignende.

Tannverk og akutt tannpine

Tannverk kjennetegnes av smerter i tennene, og forårsakes ofte av karies og hull i tennene. Store og dype hull kan ofte føre til betennelse i tannens nerve. Betennelser kan også oppstå som følge av infeksjoner i tannens rotspiss.

Tannsmerter og tannpine kan også forekomme dersom du har en pågående betennelse i tannkjøttet, for eksempel grunnet periodontitt eller gingivitt. Da vil det ofte føles som om smerten kommer fra tennene, selv om den egentlig kommer fra tannkjøttet.

Du kan få tannlegetime på dagen hos vår tannlege i Fredrikstad dersom du har tannverk. Det kan ofte hjelpe å ta reseptfrie smertestillende tabletter som Paracet, Ibux eller Naproxen i mellomtiden.

Når du kommer til oss vil vi kartlegge årsaken til tannverk, og deretter gi deg smertelindrende og tilrettelagt behandling. Vår tannlegevakt har lang erfaring med tannverk, og sørger for at du blir smertefri så raskt som mulig.

Smerter relatert til visdomstann

En vond visdomstann kan ofte kreve akutt hjelp hos tannlegevakt. Det er veldig vanlig med smerter tilknyttet visdomstenner. Noen ganger skyldes smertene irritert tannkjøtt, mens andre ganger føler du smerter fordi tannen ikke har nok plass.

Det er heller ikke uvanlig at det oppstår infeksjoner i eller rundt visdomstenner. Dette kan føre til akutt tannverk. Vår tannlegevakt hjelper deg!

Lurer du på noe om vår tannlegevakt?

Traumer: Knekt eller skadet tann?

Dersom du skulle være uheldig og knekke tannen din eller skade den på andre måter, kan akutt time hos tannlegevakt ofte være nødvendig. Kontakt oss gjerne, slik at vi sammen kan avgjøre hvorvidt akutt tannlegetime er hensiktsmessig eller ikke.

Dersom du faller og slår tennene, kan dette ofte føre til blå tann eller at en bit av tannen faller av. Noen kan også oppleve at hele tannen blir slått ut, noe som kan oppleves dramatisk.

Vi har løsninger som kan hjelpe deg med traumeskade på tennene, enten det er akutt eller ikke.

Løs tannfylling?

Tannfyllinger har en tendens til å dette ut etter noen år, noe som kan gjøre at bakterier og smuss får enkel tilgang til tannens nerve. Dette kan føre til betennelse dersom du ikke får ny fylling på plass snarest.

Opplever du at en fylling detter ut, anbefaler vi deg å bestille tannlegetime så fort som mulig. Du kan som regel få hjelp hos vår tannlegevakt i Fredrikstad på dagen.

Skadet krone eller tannbro

Dersom du opplever at en tannbro eller krone detter av eller skades, anbefaler vi deg å få rask tannlegehjelp hos Oasen Tannklinikk.

Vi hjelper deg med å reparere krone eller bro, og kan om nødvendig erstatte tannbroen innen kort tid.

Kraftig ising i tennene

Ising i tennene kan oppleves som svært smertefullt. Ising føles gjerne som en skarp og intens smerte, og ofte i forbindelse med inntak av mat og drikke.

De fleste kan oppleve litt ising i tennene fra tid til annen, for eksempel når de spiser is eller drikker noe som er kaldt. Men dersom ising i tennene påvirker livskvaliteten din, er det på tide å få behandling.

Dersom du opplever sterk ising i tennene, kan du få rask tannlegetime hos vår tannlegevakt i Fredrikstad.

Andre tannplager

Oasen Tannklinikk sin tannlegevakt i Fredrikstad kan også hjelpe deg med andre akutte tannplager. Dersom du er usikker på hva som forårsaker smertene, kan vi hjelpe deg på kort varsel.

Det finnes mange ulike tilstander som kan føre til smerter i tenner og tannkjøtt. Våre dyktige tannleger har kunnskapen og erfaringen som trengs for å utrede problemene dine.

Ikke utsett tannlegebesøket

Akutt tannpine eller ising i tennene kan i enkelte tilfeller gå over av seg selv. Det samme gjelder smerter etter tanntraume. Vi anbefaler deg likevel å oppsøke tannlegehjelp raskest mulig, siden problemet ofte kan utvikles og forverres.

Plutselig kan du våkne med tannsmerte som var enda verre enn i utgangspunktet, rett og slett fordi du utsatte tannlegebesøket. En betennelse kan ofte gi milde smerter i begynnelsen, og deretter øke i omfang.

Har du smerter i tenner eller tannkjøtt, bør du derfor kontakte vår tannlegevakt umiddelbart.

Tannlegevakt tilpasset deg med tannlegeskrekk

Oasen Tannklinikk har lang erfaring med pasienter som lider av tannlegeskrekk. Dersom du sliter med tannlegeskrekk kan det føles skremmende å plutselig måtte gå til tannlegen grunnet smerter.

Vi sikrer at du får en trygg og god opplevelse hos oss. Enten du er redd for smerter, instrumenter eller andre ting, passer vi på at du føler deg ivaretatt.

Våre tannleger har lang erfaring og sørger for at du får en mest mulig smertefri behandling. Vi har toppmoderne instrumenter som bråker lite, og lokalbedøvelse som virker raskt og effektivt.

Vi lytter til pasientene våre, og tar hensyn til dine ønsker. Dersom du føler deg tryggere om du får ha med deg en venn eller et familiemedlem, er dette helt i orden. Du kan til og med høre på beroligende musikk mens vi hjelper deg.

Tannlegevakt med høy faglig kompetanse

Tannlegene som jobber på Oasen Tannklinikk har lang erfaring og høyt kompetansenivå. Dette sikrer deg best mulig behandling, og ikke minst – riktig behandling.

Vi tar oss tid til å undersøke tenner og tannkjøtt nøye, slik at du kan føle deg trygg på at behandlingen blir optimal. Hos oss blir du tatt imot av et profesjonelt og faglig dyktig tannhelseteam!

Moderne utstyr av høy kvalitet

Dersom du leter etter en tannlegevakt i Fredrikstad er Oasen Tannklinikk et perfekt valg. Vår tannlegevakt i Fredrikstad tar imot pasienter fra hele Østlandet, og sørger for at du behandles i trygge og rolige omgivelser.

Tannlegevakt i toppmoderne lokaler

Omgivelsene påvirker oss mye – også når vi går til tannlegen.

Vi på Oasen Tannklinikk har derfor lyse og trivelige lokaler slik at du som pasient finner deg godt til rette. Din trivsel er viktig for oss!

Bestill akutt konsultasjon hos vår tannlegevakt

Uansett om du har tannverk, en knekt tann eller andre akutte plager, står tannlegene hos vår tannlegevakt i Fredrikstad beredt til å hjelpe deg. Du kan bestille akutt time hos oss enten på telefon eller e-post.

Du kan også fylle ut kontaktskjemaet du finner på siden vår. Vi vil da svare deg på e-post innen kort tid. Du kan kontakte oss på følgende måter:

• Telefon: +47 69 31 64 40
  • E-post: oasen.tannklinikk@gmail.com

Eventuelt kan du møte opp direkte på tannklinikken vår, som ligger flott og sentralt til i Hans Jacob Nilsens gate 7, 1606 Fredrikstad. Vår sentrale beliggenhet gjør at du enkelt finner frem!

Tannlegevakt | Priser

Hva koster behandling hos tannlegevakt? Dette varierer en del, siden behandlingens art og omfang kan variere mye. Prisen for å trekke en tann kan for eksempel være ulik prisen for å behandle en omfattende betennelse eller knekt tann.

Dersom du er usikker på hva en akutt behandling hos oss koster, kan du finne oversikt over dette i vår prisliste. Du kan også ta kontakt med oss på tannlegevakt og forhøre deg om prisen dersom du er i tvil.

Pris på tannlege varierer mye fra sted til sted, men vi kan vise til konkurransedyktige priser.

Tannlegevakt

Oasen Tannklinikk er en tannlege i Fredrikstad sentrum som kan hjelpe pasienter fra hele Norge. Enten du bor eller bare er på besøk i Fredrikstad, er du hjertelig velkommen hos oss.

Enten du har smerter relatert til betennelsestilstander, traumer eller andre ting, kan vår tannlegevakt hjelpe deg på kort varsel. Kontakt oss i dag og få time!